Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Patholoog staat dit:

"Organisaties waar een patholoog doorgaans werkzaam is

Een Patholoog kan bijvoorbeeld werkzaam zijn bij een ziekenhuis, een universiteit (onderzoek), een pathologisch laboratorium of het Nederlands Forensisch Instituut (NTI, in het geval van Forensisch Pathologen). De Patholoog is dus meestal werkzaam in de non-profitsector."
Antoni
10 jaar geleden
Normaliter in het gerechtelijk laboratorium . Een mortuarium is slechts een opslagplaats; ziekenhuizen hebben ook een mortuarium en sommige verpleeghuizen ook. Maar er zijn meer pathologen anatoom die geen forensisch ( dus strafrechtelijk|) onderzoek doen en dat zijn er heel veel. Die werken in ziekenhuizen en onderzoeken alle mogelijke weefsels van zieke personen. Zo kijken ze weefsels na op de aanwezigheid van kankercelen ( bijvoorbeeld als de dokter een moedervlek heeft verwijderd of een wrat) of kijken weefsels na of er uitzaaiingen zijn blijven zitten na een operatie.