Ik heb mijn 10-uren contract beëindigd. Ik heb 122 vakantie-uren staan. Moet het bedrijf mij deze uitbetalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij mij werden ze altijd uitbetaald, als eindafrekening
ronron1212
10 jaar geleden
ja er veel uren met maar een 10 uur contract.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er vier jaar gewerkt en ik heb de eerste drie jaar bijna elke week wel meer dan 10 uur gewerkt.
Als student zijnde heb ik weinig vakantie opgenomen omdat ik juist ging werken in de schoolvakanties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Kreeg' jij je uren aan het begin van het jaar, of gewoon na elke gewerkte periode? In het eerste geval moet je er even rekening mee houden dat, omdat je nu opzegt, je geen recht hebt op de uren voor het hele jaar. (in het tweede geval is dit niet van toepassing natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Elke maand kwamen er uren bij.

Het beste antwoord

Ja, het bedrijf moet deze uitbetalen wanneer je uit dienst gaat. Dit geldt ook wanneer er wel voldoende gelegenheid is gegeven om het verlof op te nemen. De vraag of er voldoende gelegenheid is voor het opnemen van verlof geldt enkel voor de vraag of het verlof eventueel kan vervallen (zes maanden na afsluiting van het kalenderjaar).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je hebt recht op je opgebouwde vakantie-uren. Als jouw werkgever je niet in de gelegenheid geeft om ze op te nemen, moet hij/zij ze uit betalen,