waarom is de legitimatie pas van beveiligers zo groot? oftewel de grijze pas.

De legitimatie pas van beveiligers is 2,5 keer groter dan een normale pas, zelfs ponskaarten worden gedrukt waar je bij staat. toch lijkt het in de beveiliging allemaal wat ouderwets. Maar waarom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt door de afmetingen van de grijze pas. Beide zijden van dit document zijn langer, waardoor de pas niet alleen groter oogt, maar ook daadwerkelijk groter is.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Niet waardoor, maar waarom, zo vraagt de vraagsteller zich af...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom is hij zo groot? Omdat hij zo groot is. :D
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vind het formaat nogal mee vallen, kleiner dan de harde kaart in je paspoort. Er staat ook nog wel aardig wat informatie op, en sommige bedrijven hebben meer ruimte nodig voor hun adres gegevens dan de ander. Ik heb momenteel 2 passen in mijn bezit, op de ene is het adres keurig getypt, op de ander is dit met een (bijna te) grote stempel gedaan.
Mijn vermoeden naar het waarom.

De grijze pas word uiteindelijk getekend door jou zelf en ook nog eens door 2 verschillende instanties. Pasje ter plaatse laten drukken gaat dus niet.

1. Jij solliciteert ergens, je krijgt een grijze pas die nog niet geplastificeerd is, sterker nog er staat nog niets op. daar zet jij je handtekening op.

2. Dan word de pas ingevuld door de werkgever, die zet zijn gegevens erop, doet je foto erop, stempel over de foto, krabbel erbij klaar.

3. Dan gaat de pas naar de politie, die doet eerst je antecedenten onderzoek, als zij dat goedkeuren geven ze toestemming, en dan tekenen zij de pas en plastificeren hem.

Daarna krijg jij hem weer van je werkgever.

Met zo veel verschillende manieren van invullen, door verschillende personen, de ene doet het met de hand, de andere door printen, weer een ander met een stempel, moet er wel voldoende ruimte zijn.