Hoeveel hou je netto over van een bruto ww-uitkering van 1500euro?

De site van het uwv geeft wel bruto, maar niet netto aan en dat is toch belangrijker.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een site kán geen netto loon geven, dat is van zoveel dingen afhankelijk.
Computoon
10 jaar geleden
En verder: salarissen en uitkeringen worden altijd bruto vermeld omdat dit de kosten zijn die de organisatie kwijt is, meestal verhoogd met eenflink perpercentage sociale lasten (ergens tussen de 15 en 20 procent)

Antwoorden (2)

Volgens de bruto netto berekening ongeveer € 1.250.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een paar opmerkingen:
1) brutto bedrag dat aangegeven wordt is inclusief vakantie geld
2) ww uitkering gaat over 4 weken
3) brutto netto calculator gaat over werk, bij een ww uitkering heb je geen recht op arbeidskorting
WW uitkering wordt per 4 weken betaald het bedrag is inclusief vakantie geld. Er wordt dan per 4 weken ongeveer 1390 bruto uitbetaald, rest wordt als vakantie geld uitbetaald.
Een brutto netto calculator geeft dan netto 1163 per 4 weken. Dit is inclusief arbeidskorting van 132. Het betreft een WW uitkering daardoor heb je geen recht op deze korting.
Uiteindelijk is het netto 1163 - 132 = 1031 per 4 weken