Derde of vierde tijdelijke contract?

Op 1 september 2012 een tijdelijk contract tot 1 januari 2013 voor 24 uur.
Op 16 oktober wijziging op de eerste overeenkomst naar 36 uur.

Met ingang van 1 november 2012 ontvang ik een arbeidsovereenkomst omdat ik overstap naar een andere vestiging.

De eindtijd van de arbeidsovereenkomst van 1 november 2012 loopt net als de eerste arbeidsovereenkomst van 1 september 2012 tot 1 januari 2013. (volgens de werkgever een maas in de wet omdat ze de einddatum gelijk laten lopen aan het eerste contract)
Op 1 januari 2013 een verlenging op de arbeidsovereenkomst tot 31 december 2013
Op 1 januari 2014 een verlenging op de arbeidsovereenkomst tot 31 december 2014.
Echter...De laatste twee wijzigingen zijn een wijziging op het contract van 1 september 2012 Dus het originele contract... Die datum wordt vermeld in beide wijzigingen..

Ik ben de draad kwijt.... Een ingewikkelde constructie..
Maar ben ik aan mijn vierde contract bezig of tóch het derde ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou ook de draad kwijt raken. Maar het kenmerk van een tijdelijk contract is dat het een begin en eindtijd heeft. De eindtijd wordt aan het begin afgesproken. Iedere wijziging is verandering van de arbeidscontract. In theorie elke tweede en derde tijdelijke arbeidscontract een verlening van het eerste contract.
Het eerste contract is twee keer gewijzigd, op standplaats en aantal uren, maar niet de eindtijd.
Dus drie eindtijden, dus drie tijdelijke contracten.
Maar ik ben geen jurist. Indien je werkgever je na het aflopen van de derde of vierde tijdelijke contract geen vast contract aanbied, dan zou ik het voor laten leggen aan een arbeidsrecht jurist. Want het is de keuze van de werkgever om te gaan voor zo ingewikkelde constructie.

Krijg je wel een vast contract, dan zou ik de werkgever de voordeel van de twijfel geven.