Heb vijf tijdelijke contracten gehad. Mijn werkgever biedt mij nu een min/max vast contract aan als oproepkracht. Mag dit?

Ik heb meerdere tijdelijke contracten gehad als oproepkracht. Heb altijd weinig gewerkt, maar in het afgelopen half jaar heb ik gemiddeld 40 uur per week gewerkt. Nu krijg een min/max vast contract aangeboden van 20/32 uur per week op oproepbasis. Dus ik heb de zekerheid dat ik minimaal 20 uur krijg. Nou vraag ik me af of dit mag. Heb ik niet gewoon recht op een vast contract van 40 uur per week en dan als vaste medewerker?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het mag wel ! Maar dat moet je niet doen . Inderdaad je hebt nu minimaal recht op het gemiddelde gewerkte uren van het laatste half jaar ! En als het geheel al onafgebroken dus geen onderbreking van 3 maanden ja dan ben je na 3 verlengingen of 3 jaar in vaste dienst . En dan op basis van het gemiddelde van het laatste half jaar . Maar ! Kan jij het bewijzen ? Dus met loonstroken? jaar uitdraai ? En die zgn AO's ( contacten ) . Zo ja dan heb je een troef , zo niet dan kan de bewijslast lastig zijn . Wordt lid van een bond of neem een rechts bijstand verzekering of maak kopieën en ga nr de UWV maar pas laat je werkgever er nu nog geen lucht van krijgen dat kan je situatie minder prettig maken . Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle en goede reactie. Ik heb inderdaad loonstroken waarop staat hoeveel uur ik heb gewerkt. Dus bewijs is geen probleem. Maar nu zit ik met het volgende. Der komen bezuinigingen aan en ze gaan straks mensen ontslaan adhv een afspiegelingsbeginsel. De kans is dus groot dat ik teken voor een vaste contract en dan weer over tijdje alsnog ontslagen wordt. De vraag is nu dus. Als ik opkom voor mijn rechten (mbt mijn contract), kan het dan zo zijn dat ik op de lijst kom met 'irritante werknemers' die er sowieso uitvliegen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat je er bij bij bezuinigingen uitvliegt ja dat gaat dan toch gebeuren . Daarom gaat je baas de boel beter ordenen . Bij in vastedienst zou je baas denkje jouw een afkoop moeten aan bieden . Maar op economische gronden niet ! alleen een opzeg termijn aan de hand dienst verband . Ja de sfeer wordt er niet beter op :( ga naar de UWV tel je knopen ( bedenk wat wijs is ) zegt de UWV dat inderdaad in vaste dienst bent ja zoek stiekum wat anders en vraag je baas hè ik begrijpbare het minder gaat ! Ik zit in vaste dienst is er misschien een extra vergoeding bij een vast stelling's overeenkomst ( een vast stelling's overeenkomst komen werkgever en werknemer in overeenstemming overeen het dienst verband te beëindigen . Dat zou het beste zijn een nieuwe baan en een centje mee :) maar denk eerst goed na wat je zelf wil ! Dit is vaak een niet omkeerbaar spel en zet de verhoudingen op scherp . Speel het zo dat je hem een plezier doet . Zit er überhaupt weinig geld ( omdat het slecht gaat ) zoek gewoon een andere baan . Succes .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die rechtsbijstandsverzekering heeft voor deze kwestie volgens mij geen zin omdat de kwestie al speelt voordat je de verzekering hebt afgesloten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt @kruidenvrouwtje