Krijg je ook geld met maar één filmpje op YouTube?

Een persoon heeft maar twee video's op YouTube gezet. Wel heeft deze video meer dan 52 miljoen views. Verdient deze gebruiker hier ook geld aan (advertentie-inkomsten)?

Toegevoegd na 35 minuten:
De link die ik in de vraag had gezet is (terecht) verwijderd door het moderatieteam vanwege mogelijke reclame. In de link stond een filmpje van een band die is opgericht in de jaren '70, het nummer zelf komt uit 1972.

Toegevoegd na 36 minuten:
En het is niet de band zelf die het heeft geüpload.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Youtube heeft veel richtlijnen voor het betalen van een Youtuber. Lees het volgende artikel even door. Er zijn te veel kernvragen op de site die ik niet met de informatie uit je toelichting kan beantwoorden. Even zelf nakijken dus! https://support.google.com/youtube/answer/2490020?hl=nl&ref_topic=6029966&rd=1

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad geld verdienen met maar 1 filmpje.

YouTube heeft bepaalde slimme software waardoor auteursrechthebbend materiaal meteen herkend wordt. Hierdoor zal degene die het filmpje geupload heeft waarschijnlijk niks verdienen. Als er wel advertenties bij het filmpje getoond worden dan gaan de inkomsten daarvan automatisch naar de platenmaatschappij die de rechten geclaimd heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je verdient via YouTube geld zodra iemand op de advertentie klikt die weergegeven is in jouw video, dus ja je kan geld verdienen met 1 video.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, het is mogelijk geld te verdienen met maar 1 video op YouTube. Je krijgt een percentage van de advertentie-inkomsten. Dit wordt gewoon verrekend via Google AdSense.
Het filmpje waar je aan refereert zal als het goed is geen cent opgebracht hebben voor de uploader, want het klinkt alsof hij niet zelf de auteursrechthebbende van het filmpje en het bijbehorende geluidsspoor (muziek!) is.