ik zoek een baan waar ik max. 125 euro per maand kan verdienen, is dit mogelijk?

Ik mag niet meer verdienen ivm wajong uitkering.

Ik ben 20 en wil graag werken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat is de verkeerde instelling. je vraag moet zijn: waar kan ik werken en meer verdienen dan 125 euro zodat ik van mijn wajang af kom en "jullie" niet meer voor mij hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wajong.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben momenteel met een begeleider bezig voor betaald werken boven wajong maar op dit moment is het heel krap dus zoek ik voor ondertussen een baan waar ik wat mee kan bijverdienen. Tuurlijk wil ik graag 32-40 uur in de week werken, maar het is momenteel gewoon heel krap
Computoon
9 jaar geleden
Dan is de vraag niet correct. De uitkering is bedoeld voor het geval je 'm nodig hebt. Als je met een baan "genoeg" kan verdienen, heb je minder uitkering nodig. Stel dat je een 'nieuwe Wajong' hebt. Volgens de site http://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/nieuwe-wajong.aspx is die voor een 20-jarige Wajong'er die kan werken eur 698,80/maand. Heb je een baan waarmee je eur 125.-/maand verdient, dan blijft het totale bedrag euro 698,80/maand maar wordt het uitkeringsdeel lager. Dat is logisch, want voor dat bedrag heb je inkomen uit werk. Bij eur 186.-/maand bijverdienen wordt het totaalbedrag eur 700.- (uitkeringsdeel dan 513,84). Als je met werken nog meer verdient neemt het totaalbedrag langzaam maar zeker toe, terwijl het uitkeringsdeel uiteraard afneemt. Met Wajong mag je werken.

Het beste antwoord

Er zijn veel instellingen die vrijwilligers nodig hebben. Je krijgt dan een kleine "tegemoetkoming" . Je bepaald zelf voor hoeveel uren je je inzet.

Ik weet niet in welke regio je woont, maar B.v. Museumpark orientalis Nijmegen, historisch openluchtmuseum Eindhoven of archeon Alphen aan de Rijn, deze zijn allemaal op zoek naar vrijwilligers. De vrijwilligersvergoeding is rond 100 euro per maand.

Natuurlijk is er overal een dierenambulance, rode kruis, etc. Kijk maar op vrijwilligerswerk in je eigen omgeving.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik ben ook op zoek naar eventueel vrijwilligerswerk
Erna55
9 jaar geleden
Welke regio?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sliedrecht
Erna55
9 jaar geleden
Helaas, daar weet ik niet veel. Er is vast een vrijwilligersbank waar je informatie kunt krijgen. Ook weten ze waar een vrijwilligersvergoeding gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sliedrecht heeft ook vast wel een verzorgingstehuis of dergelijke waar ze vaak zitten te springen om vrijwilligers voor bijv. koffie- en thee schenken, bloemen en planten verzorgen enz.

Andere antwoorden (1)

misschien kun je vrijwilligerswerk doen, je verdient niets maar komt wel onder de mensen (administratie van een vereniging bijvoorbeeld) of wat je maar leuk vindt, er zijn veel mogelijkheden
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ik ben eventueel ook op zoek naar vrijwilligerswerk om.toch iets te doen