kan iemand van 17 als clickworker beginnen?

volgens de site is de minimale leeftijd 18, maar ik vraag me af of het niet zou kunnen als ik een acc. maak op naam van een van m'n ouders bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
tinus1969
9 jaar geleden
Dat is wel fraude natuurlijk -geeft lastige problemen als het wordt ontdekt.

Het beste antwoord

Officieel moet je 18 jaar zijn. Een account aanmaken terwijl je nog geen 18 jaar bent, is mogelijk en waarschijnlijk wordt er nauwelijks op je leeftijd gecontroleerd. Omdat je al 17 jaar bent, zou je de gok kunnen wagen. Zie de bron.

Maar als je zeker wilt zijn en je ouders werken mee, kan je de account ook op 1 van je ouders zetten. Illegaal is dit niet. Vergelijk het met kranten bezorgen, terwijl je nog niet de vereiste leeftijd hebt. Aanmelding via een oudere broer of zus wordt dan veel toegepast. Wel komt het inkomen dan op naam van de broer of zus. Maar omdat de eerste € 6000 'belastingvrij' is, zal dat meestal geen probleem zijn.

Formeel moet je ouder het inkomen ook opgeven bij de belastingaangifte. Dat betekent dat er op € 100 zo'n € 37 of € 42 belasting afgaat. Een kleine kans dat de belastingdienst deze verdienste 'ziet', maar het is goed om te weten hoe de wet in elkaar steekt.
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke bedankt, ga ik dat misschien proberen