Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben teruggeplaatst in functie maar heb nog mijn oude loon ontvangen. Kan mijn werkgever het teveel betaalde loon straks terugvorderen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De terugplaatsing is uiteraard niet soepel verlopen, en niet vrijwillig. Ik ben dus eigenlijk niet van plan mijn werkgever er op te attenderen dat ik nog mijn oude salaris heb gekregen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat hangt er vanaf wat jullie daarover zijn overeengekomen. Dikwijls zal er een bepaalde afbouw gelden, zodat je bijv. het eerste jaar 100% krijgt en dan na bijv. 5 jaar het lagere salaris. Maar als er niets is overeengekomen staat het een werkgever vrij om je het lagere salaris te geven dat hoort bij die functie.

Hij kan dus het teveel betaalde dan terugvorderen, in de praktijk zal hij het dan verrekenen met je volgende salaris. Maar ik zou als je bij een vakbond bent aangesloten die eens raadplegen of anders het juridisch loket. Want een werkgever moet natuurlijk wel een zwaarwegende reden hebben om zoiets te doen en die moet hij je ook wel duidelijk kenbaar maken.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding