kan je met strafblad voor verboden wapenbezit bij de beveiliging?

Ik heb er verder niets mee gedaan had hem alleen bij. Ik heb gehoord dat je dan een wit strafblad krijg en dat dat nog gewoon kan klopt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Erna55
9 jaar geleden
Hoezo had je "alleen maar" een wapen bij je ?
Bewust gekocht, bewust meegenomen en "per ongeluk" mee opgepakt ?
ronron1212
9 jaar geleden
Zal een lastige worden om dan nog aangenomen te worden als beveiliger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om als beveiliger in dienst te kunnen treden bij een beveiligingsbedrijf zul je naast de opleidingsvereisten ook een BvOG moeten kunnen overleggen. De BvOG is een Bewijs van Onbesproken Gedrag, vroeger ook wel Bewijs van Goed Gedrag geheten.
Dit bewijs kun je zelf opvragen op het gemeentehuis / Burgerzaken in je woonplaats. De gemeente onderzoekt dan je 'Antecedenten', dat is ondermeer je Justitiële verleden. Daar zijn kosten aan verbonden.
Wordt er niets belastend gevonden dan krijg je het BvO thuisgestuurd of bericht dat het kan worden afgehaald.

Antwoorden (1)

Om als beveiliger in dienst te kunnen treden bij een beveiligingsbedrijf zul je naast de opleidingsvereisten ook een BvOG moeten kunnen overleggen. De BvOG is een Bewijs van Onbesproken Gedrag, vroeger ook wel Bewijs van Goed Gedrag geheten.
Dit bewijs kun je zelf opvragen op het gemeentehuis / Burgerzaken in je woonplaats. De gemeente onderzoekt dan je ‘Antecedenten’, dat is ondermeer je Justitiële verleden. Daar zijn kosten aan verbonden.
Wordt er niets belastend gevonden dan krijg je het BvO thuisgestuurd of bericht dat het kan worden afgehaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Beer, in essentie is je antwoord niet verkeerd, maar ook niet helemaal echt goed.
Het heet tegenwoordig Verklaring omtrent het gedrag (VOG)
Je kunt eventueel je antwoord aanpassen en deze bron bij je antwoord plaatsen, dan is je antwoord up-to-date.
https://www.justis.nl/producten/vog/vog-aanvragen/