Eens in de zoveel tijd is er een talentenjacht voor vertalers. De laatste had augustus 2014 als deadline. Voorwaarde is dat je 3 van de 24 officiele EU-talen moet beheersen, en minstens 1 van die drie moet Duits, Frans of Engels zijn. Uiteraard is er ook vraag naar vertalers die andere belangrijke wereldtalen beheersen (Mandarijn, Arabisch, Swahili, Turks)
Op http://ec.europa.eu/dgs/translation/publications/brochures/interpreting_translating_europe_en.pdf vind je een folder met meer informatie, en ook het filmpje op https://www.facebook.com/video.php?v=10155078360450107&permPage=1 biedt veel extra informatie.

Het is moeilijk aan te geven welke taal je het meeste kans geeft. Er wordt geselecteerd op kwaliteit. Ga er maar vanuit dat de werkelijke eisen strenger zijn dan ze op papier lijken en dat je in de praktijk wordt geacht je eigen moedertaal, de drie hoofdtalen en daarboven nog een van de 21 andere EU-talen tot in de puntjes te beheersen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Engels, Frans en Duits. Dat zijn de drie hoofdtalen van de EU.
Amadea