wat is het verschil tussen verkoopmedewerker en aankomend verkoopmedewerker bij AH (franchiser)?

Wat is het verschil tussen aankomend verkoopmedewerker en verkoopmedewerker?
Aan de hand van welke criteria wordt dat vastgesteld?

Het gaat om een functie op de broodafdeling van een franchise-onderneming van AH. Je hoeft dan dus alleen broodjes e.d. af te bakken.
Er zijn geen regels, franchisers kunnen doen wat hen goed uitkomt. Dus graag jullie visie op dit vraagstuk.

Verduidelijking:
Je hebt 4 jaar supermarktervaring als vakkenvuller en kassamedewerker, is het dan terecht dat je wordt ingedeeld in de functiegroep aankomend verkoopmedewerker?
Je kan tenslotte al prima met alle klanten omgaan.
Na een paar inwerkuren sta je dan zelfstandig de broodafdeling te draaien.
Dus lijkt het me dat je niet aankomend verkoper bent, want je vervult je werkzaamheden zelfstandig met als plus dat je ook zo in kunt vallen om vakken te vullen en kassa te draaien.

Dank voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat dit onderscheid opleidingsgerelateerd is, al weet ik het niet zeker. "Aankomend verkoopmedewerker" is een MBO niveau 1-opleiding, ergo: daar heb je geen diploma voor nodig. Ze zullen die functienaam dan wellicht in het leven geroepen hebben om ongediplomeerde krachten ervoor aan te nemen, denk ik. "Verkoopmedewerker" is een MBO niveau 2 opleiding, dus daarvoor heb je wel een diploma nodig.

Of er voor de supermarktleiding dan nog (fiscale?) voordelen aan zitten om dit zo te doen, als dat inderdaad het uitgangspunt is, weet ik niet. Maar het getuigt niet van veel klasse om je na vier jaar "aankomend" medewerker te noemen, nee.