Bedoel je : is een Elektronische vreemdelingenkaart in Nederland geldig?
Het hangt af van het contract of dat per handtekening moet, dus persoonlijk, of dat het via een E- kaart mag. Degene met wie je een contract wil tekenen, zal het je kunnen vertellen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat bedoel ik ja! Ben een in Belgie wonende Nederlander, met een e+ kaart. Het gaat niet over digitale handtekeningen maar werkcontract welke ik in persoon onderteken.
Erna55
9 jaar geleden
Dan kun je die kaart laten zien dat je in belgie mag werken.
Erna55
9 jaar geleden
En omdat je een Nederlander ben, mag je altijd een contract in Nederland tekenen.
De elektronische BE E+ kaart die u hebt is een vreemdelingenkaart, die u hebt gekregen wegens vijf jaar duurzaam, ononderbroken verblijf in België. U bent dus een Unieburger die de status van duurzaam verblijf heeft verkregen.
De elektronische vreemdelingenkaart is geen identiteitskaart. Zij bevestigt alleen dat de houder op de hoogte is van de wetgeving van het land van afgifte. U moet steeds in het bezit zijn van het identiteitsbewijs of paspoort van het land van oorsprong. De E+ card alleen geeft niet het recht om contracten te ondertekenen.
Als Nederlander kunt u in Nederland contracten ondertekenen onder overlegging van een geldig identiteitsbewijs, zoals uw paspoort, van het land van herkomst (Nederland in dit geval). Het land waar u woont blijkt uit de BE E+ kaart.

Als u als Nederlander verblijfsrecht hebt in België en in Nederland wilt gaan werken, bent u grensarbeider. Aangezien de hoofdregel is dat men verzekerd is in het land waar men werkt moet de Nederlandse basisverzekering gekoppeld worden met de Belgische mutualiteit. De Nederlandse basisverzekeraar dient aan u drie E 106 formulieren te verstrekken, die u afgeeft bij de Belgische mutualiteit.

Een duurzaam verblijfsrecht kunt u alleen verliezen door een afwezigheid van meer dan twee achtereenvolgende jaren uit het gastland.