kun je nog in de ziektewet wanneer de verzekeringsarts mij arbeidsgeschikt verklaard, en ik na een periode weer niet meer kan?

ben anderhalf jaar geleden in de ziektewet beland. ongeveer halverwege vorig jaar ben ik op eigen verzoek 50% gaan werken. dit is net haalbaar. nu beweert de verzekeringsarts dat ik wel weer arbeidsgeschikt ben, maar daar
ben ik het niet mee eens, omdat er nog steeds een beperking is.
dit staat echter niet op papier. kan ik met deze zelfde klachten nog wel in de ziektewet als het echt niet meer gaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is een beroep procedure . Kost wel wat geld 50€ ?! Ongeveer voor een werknemer . Laat het niet aanslepen direct bij de UWV dacht ik info opvragen . En de ziekte wet ( arbo en de verzekering direct aangeven ik wil in beroep ) doe dat schriftelijk . Succes

Antwoorden (2)

Het is niet mogelijk om alsnog te protesteren tegen een keuringsuitslag waar je eerst mee akkoord bent gegaan.
Wanneer je weet gaat werken en het niet gaat, dan meld je je ziek.
De procedure is dat de melding naar het UWV gaat. Dan zul je door een UWV- arts gekeurd worden. Dit keuringsrapport krijg je. Ben je het daar niet mee eens, dan is er op dat moment een mogelijkheid om een herkeuring aan te vragen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uiteraard teken ik bezwaar aan tegen zijn beslissing, maar ik hoorde
(via via) dat je dan niet meer met dezelfde klachten in de ziektewet kunt. dat vind ik raar
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer je klachten weer opspelen, en je daarom weer ziek bent, kom je gewoon in de ziektewet.
De kennis heeft het mis.
Als u een werkgever hebt dan is men er samen verantwoordelijk voor dat u zo snel mogelijk weer aan het werk gaat. Aan die plicht hebt u dus voldaan. Als uw gezondheid weer verslechterd zijn er twee mogelijkheden.
1. Geef aan het UWV door dat uw klachten weer terug zijn. Als u belt met nummer 0900 – 92 94 houd dan uw Burgerservicenummer bij de hand. Had u bij uw werkgever een re-integratiebegeleider geef daar dan ook aan door dat de klachten terug zijn.
2. Als u last hebt van geheel andere klachten, waardoor u niet kunt werken, dan hoeft u niets door te geven.
In eerste instantie is het de bedrijfsarts (door u verzekeringsarts genoemd?) die bevoegd is om een oordeel te geven over de vraag of u in staat bent om uw werkzaamheden te hervatten.
Als u het dus niet eens bent met het oordeel van de bedrijfsarts, dan kunt u bij het UWV een zogenaamd deskundigenoordeel aanvragen (ook wel ‘second opinion' genoemd). Als uw huisarts of specialist bereid is om een schriftelijke verklaring af te geven of telefonisch inlichtingen te verschaffen aan de UWV arts, breng dit dan bij het UWV onder de aandacht.
In veel zaken is het deskundigenoordeel van het UWV doorslaggevend. Maar een rechter is niet gebonden aan dit oordeel. Als u het niet eens bent met het UWV oordeel en u kunt aan de hand van een aantal andere medische verklaringen aantonen dat u echt niet in staat bent om te werken, dan bestaat de kans dat de rechter uw argumenten overneemt.