Krijg je een nieuw contract als je van fase A uitzendburo overgaat naar fase B?

Hallo, Ik heb een vraag. Ik zit momenteel in fase A van mijn uitzendfase (via het uitzendburo bij farmaceutische bedrijf). Dit is mijn tweede contract (mijn eerste contract was via een ander uitzendburo voor hetzelfde farmaceutisch bedrijf). Als ik van fase A naar fase B overga, krijg ik dan automatisch een derde contract? Het farmaceutische bedrijf zal mij minder snel overnemen als ik al in mijn derde contract zit, dus dit wil ik liever niet.
BVD, Cristyl Milne

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op vrijwillige basis mag je afzien van je rechten, maar je kunt ook hoog spel spelen en zeggen, dat je graag nog een periode wil werken, maar dat je daarna ontslag neemt en ander werk gaat doen. Dan weet de werkgever dat tijdelijk niet automatisch overgaat in vast.

De regel is bij dezelfde inlener en diverse uitleners Dient de inlener het vaste contract aan te bieden.

Bij diverse inleners en dezelfde uitlener is het zodat de uitlener je een vast contract dient aan te bieden.

De uitlener of inlener mag afwijken in het voordeel van de werknemer.

Ik hoop dat op alle vragen een antwoord heb gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik begrijp maar weinig van dit, naar mijn idee, wat rommelige antwoord. Misschien de vraagsteller wel, maar dat betwijfel ik. Ben benieuwd wat de vraagsteller van dit antwoord vindt.