Mijn uitkering 28 uur pwk is door teveel gewerkte uren 40 uur pwk stop gezet kan ik deze uitkering toch weer opstarten bij werkeloosheid?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het gaat om een ww uitkering na een week werkloos vond ik weer tijdelijk werk voor 7 weken ongeveer. Omdat ik in de ww uitkering wilde blijven heb ik een inkomsten formulier ingevuld en opgestuurd. Met als reactie dat mijn ww uitkering door te veel gewerkte uren niet meer tot uitbetaling kan komen. De uitkering is meteen beëindigd maar over 2 weken stopt het werk weer. Kan ik dan toch deze uitkering weer opstarten als ik weer werkzoekende ben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om welke uitkering gaat het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ww uitkering
Antoni
9 jaar geleden
Bij werkeloosheid heb je (even) niets te doen. Bij werkloosheid heb je geen vaste baan. Wat bedoel je precies?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een tijdelijke baan gevonden voor 7 weken ongeveer. Maar deze baan was voor 40 uur per week en de ww uitkering 28 uur per week. Ik heb een inkomsten formulier ingevuld om in de ww uitkering te blijven. Dat kan bij tijdelijk werk. Maar de reactie was dat mijn uitkering beëindigd werd door te veel gewerkte uren. 40 in de plaats van 28 uur. Over 2 weken stopt mijn werk weer kan ik deze uitkering dan toch weer opstarten?

Antwoorden (2)

Ja. Als je binnen 26 weken opnieuw werkloos wordt "herleeft" de uitkering weer, voor hetzelfde bedrag als je eerst had. Het "herleven" is voor de resterende duur, uiteraard zolang je er recht ophebt.

Als de "nieuwe" werkloosheid na 26 weken optreedt, moet de uitkering opnieuw aangevraagd worden en wordt deze opnieuw uitgerekend.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gelukkig, ik was bang dat de teveel gewerkte uren het herleven van de ww uitkering zou blokkeren. Maar dat is dus niet. Dank je wel voor je reactie.
Dat is helemaal geen probleem. Zo werk ik al 2 en half jaar naast mijn WW uitkering. Ik had WW over 20 uur. Elke week dat ik méér dan 15 uur werkte, kreeg ik geen WW. Maar tegelijk werd de totale duur van mijn WW uitkering met een week verlengd. Aan het eind van de periode dat mijn WW zou eindigen (oktober), kreeg ik netjes bericht dat hij verlengd werd en tot wanneer hij dan zou lopen.