mag een werkgever terugkomen op een zelf voorgestelde vaststellingsovereenkomst?

Mijn werkgever heeft mij na 7 jaar aangegeven niet tevreden te zijn over mijn functioneren en wil middels een vaststellingsovereenkomst van mij af. De andere optie is een andere functie binnen het bedrijf.
Nu heb ik in overleg met rechtsbijstand aangegeven wel na te willen denken over een overeenkomst, maar nu komt hij daar nu op terug.

Hij wil nu dat in een andere functie ga werken, volledig anders als de mijne.
Hij kan niets onderbouwen, functioneringsgesprekken waren goed, zelf meer uren gekregen.
Geen waarschuwing, geen brief niets...

Wat als hij nu voorstelt terug te komen in mijn eigen functie?
in de wetenschap dat hij je er alsnog uitwerkt. ..
Kan ik dan aansturen op een verstoorde aarbeidsrelatie?
Ik zie het echt niet zitten om terug te moeten...
Graag serieuze antwoorden, oordelen zit ik niet op te wachten...

Toegevoegd na 2 minuten:
1. Moet ik terug in mijn eigen functie?
2. Mag hij ondanks een mondelinge, schriftelijke en per mail bevestigt voorstel voor een vaststellingsovereenkomst ineens zeggen dit niet willen?
3. Hoe kan ik het gooien op een verstoorde aarbeidsrelatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Dat mag hij, als de termijn waarvoor het aanbod gold verstreken is.

De kans is overigens groot dat de vaststellingsovereenkomst van nu alleen maar wordt ingetrokken omdat het per 1 juli veel goedkoper is om je er uit te werken. Dan geldt namelijk een transitievergoeding die veel lager is dan de huidige kantonrechtersformule. Maar dan moet hij wel een dossier tegen je hebben opgebouwd.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De termijn hiervoor is absoluut niet verstreken. Ik moest dinsdag aangeven wat ik wilde en dat heb ik gedaan. Hij geeft in zijn mail van maandag nogmaals aan een reactie te willen. En die trekt hij dinsdag in.
crispy
9 jaar geleden
dan kan je hem er aan houden.