Zelf ontslag nemen, hoe te werk gaan?

Ik wil mijn bijbaan opzeggen maar zie ertegen op omdat ik het een lastige situatie vind. Hoe kan ik het beste te werk gaan? Ik heb al wat anders gevonden waar ik over 2 maanden kan beginnen. In mijn contract staat een opzegtermijn van 1 maand. Alvast dank voor jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom is het lastig voor je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede tips vind je hier:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/solliciteren/afronding/ontslag-nemen
Lees ook dit artikel (ook aangegeven in bovenstaande link)
http://www.leren.nl/artikelen/2005/ontslagbrief.html

Antwoorden (3)

Het meest sympathiek is om een gesprek aan te gaan en je verhaal te doen. Het is wel slim om dingen toch altijd even via de schriftelijke weg te doen in dit soort kwesties zodat er achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan. Een goede gratis voorbeeld ontslagbrief vind je ook op onderstaande website. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Suzie, Bedankt voor de handige voorbeeldbrief, hier heb ik denk ik wel wat aan.
Een opzegging is een verklaring die de ander heeft bereikt waarbij degene zijn wil om de arbeidsovereenkomst te beëindigen kenbaar maakt. Bereikt de verklaring de ander niet (tijdig), dan kan de opzegging toch werking hebben. Dat doet zich voor, wanneer het niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van de handelingen van de andere partij, of van handelingen van personen voor wie degene aansprakelijk is. Daarmee is gezegd dat een opzegging per brief normaal een opzegging met zich meebrengt op het moment van bezorgen. Het is aan de werkgever om aan te tonen dat de brief op een bepaald moment op het juiste adres is aangeboden. Onvoldoende is het indien hij aantoont dat de brief aangetekend verstuurd is, doordat dit op zich nog niet wil zeggen dat de brief ook daadwerkelijk op het juiste adres is bezorgd. Er is geen opzegging indien blijkt dat de brief op het verkeerde adres werd afgeleverd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Direct met boodschap komen met de reden van de brief . Dat per direct je ontslag wil op eerste mogelijkheid na ... ( datum ) dat nog vakantie geld tegoed hebt en mogelijk opgebouwde vrije dagen . Dat je graag bevestiging wil en daarin datum laatste werkdag enz. Je bedankt ze evt voor de prettige samenwerking en de leuke interessante tijd bla bla . Maar dat je nu een andere uitdaging / of nieuwe werk kring zoekt die meer aansluit bij ,.... Dat je hun nogmaals bedankt voor het vertrouwen bla bla enz . Het kan van belang zijn dat ze je schriftelijk je brief beantwoorden . Wat heel vaak gebeurt een gesprek en dan de brief heel kort en zakelijk . Maar beter is een prettig verhaal . Succes.