wat is het minimum loon voor in de horeca 2015?

goedemiddag,
Nu ik van baan ben veranderd en het contract heb getekend zegt een vriendin van mij dat ik onder het minimum loon verdien(horeca) ik verdien 6.60 basisuurloon en ben 21 het gaat over een contract van 24 uur.
Ik heb zelf al op internet gezocht en mezelf erin verdiept maar ben benieuwd wat nou echt het minimum loon is voor inde horeca omdat ik er zelf niet veel wijzer van word.
Groetjes wodka

8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Minimum loon is minimumloon geldt voor iedere branche.

Antwoorden (1)

Volgens deze site is het minimumloon voor iemand van 21 jaar oud €6,61
http://www.khn.nl/arbeidsvoorwaardenreglement (•Loontabellen AVR per 1 januari 2015 (PDF))
Onderaan de PDF staat wettelijk minimumloon vermeld.

Je verdiend dus 1 eurocent onder het minimumloon.
8 jaar geleden
wodka
8 jaar geleden
hartelijk dank voor je reactie, wat ik dus vreemd vind is dat ik hier weer iets anders vind http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html