Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kom ik in aanmerking voor wettelijk collegegeld?

In juli rond ik mijn opleiding aan de pabo af (leerkracht basisonderwijs). Hierna wil ik graag ergotherapie gaan studeren. Kom ik nog in aanmerking voor wettelijk collegegeld of moet ik het instellingscollegegeld betalen?

Dit staat bij de uitleg over wettelijk colleggeld:
'Als je een opleiding in de sector onderwijs of gezondheid wil doen mag je, om in aanmerking te komen voor het wettelijk collegegeld, nog geen andere HBO/Bachelor-graad in deze categorieën hebben. Heb je een graad in een andere sector (bv. economie) behaald, dan kun je wel in aanmerking komen voor het wettelijk collegegeld'

Maar als ik een opleiding in onderwijs heb mag ik dan wel een opleiding in gezondheid doen? Of is het als je een graad in onderwijs hebt dat je geen graad meer in gezondheid mag halen met wettelijk collegegeld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Helaas geldt dit niet. Zelf heb ik eenzelfde soort probleem, en ik kan alleen aan de opleiding beginnen als ik instellingstarief betaal, of mijn huidige opleiding niet afmaak. Wel kun je die opleiding in Belgie overwegen, daar betaal je gewoon het Belgisch tarief (ong. 600 euro dacht ik)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding