Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer mag ik volgens de WWZ weer beginnen?

'De ketenregeling houdt vanaf 1 juli 2015 in dat een tijdelijk contract nog steeds tweemaal kan worden verlengd, maar de totale duur van de keten wordt beperkt tot 2 jaar. Bovendien ontstaat pas een nieuwe keten bij een onderbreking van zes maanden. Kortom, het laatste tijdelijke contract wordt automatisch omgezet in een contract voor onbepaalde tijd indien a) dat contract het vierde contract in de keten is, of b) de totale duur van de tijdelijke contracten meer dan twee jaar bedraagt.'

Bron: http://www.boekel.com/nl/data/expertises/special-topics/wet-werk-en-zekerheid/wwz-wijzigingen-in-de-ketenregeling-per-1-juli-2015-(a)

Mijn laatste van de 3 jaar contracten, liep af op 31 maart 2015. Graag zou ik vanaf 1 juli 2015 weer aan de slag gaan binnen dezelfde organisatie waar ik werkte. Ik ben er altijd van uit gegaan dat ik (mits er vacatures zijn) na 3 maand, dus op 1 juli 2015 weer terug kon komen. Nu zeggen steeds meer mensen dat ik er 6 maand uit moet.

Wanneer mag ik volgens de WWZ weer beginnen? Op 1 juli 2015 of op 1 oktober 2015?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
817

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens de WWZ morgen maar of de organisatie dat wil?
Als je nieuwe contract op 1 juli ingaat dan is het nieuwe recht van toepassing.
Dus als als je laatste contract op of na 1 april is afgelopen dan telt deze mee in de keten en als je al 3 contracten had dan is een nieuw contract afgesloten voor 1 oktober een contract voor onbepaalde tijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding