hoe neem ik ontslag?

op dit moment werk ik bij de albertheijn maar voor een langere tijd vind ik het niet meer leuk en bezorgd het mij veel stress ik ga daarom ook ergens anders werken. De albertheijn waarbij ik werk is een franchise dus ik weet niet hoe ik ontslag moet nemen, moet ik mijn teamleider aanspreken of moet ik een brief sturen?
De teamleiders die ik heb zijn niet altijd erg meelevend en aardig dus ik weet niet precies hoe ik dit moet doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een oproepcontract hebt, dan kun je gewoon vragen je niet meer op te roepen en de eindafrekening laten opstellen. Heb jij een contract waarin staat dat jij minimaal zoveel uur per week moet werken dan zul je moeten overleggen met je leidinggevende. Hij moet wel in staat zijn de winkel te kunnen draaien zonder je. Dus hij moet op zoek naar een opvolger en daar heeft hij de opzegtermijn van jou voor.
Een baan opzeggen is best eng en zeker je eerste baan. Maar het is een zakelijke relatie, dus even goeie vrienden als je stopt. Nog een tip: bedank ze wel voor de tijd die je daar hebt kunnen verdienen, je weet nooit of je ze ooit nog nodig hebt of dat je er ooit zelf je boodschappen gaat doen en ze weer tegenkomt. Succes in je nieuwe baan!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt gewoon naar jouw teamleider toe stappen en vertellen dat je per........(datum) een ander baantje hebt aangenomen, en je vraagt gelijk om jouw ontslagpapieren in orde te maken.
8 jaar geleden
Ik zou het gewoon melden bij je teamleider en hem gelijk een ontslag brief overhandigen. In de link staat een voorbeeld.

Hou rekening met opzegtermijnen en dergelijke. Die zijn ongetwijfeld te vinden in je arbeidsovereenkomst of in de CAO als daar naar verwezen wordt. Je moet ook even goed kijken hoe het met je opgebouwd verlof zit, of dat uitbetaald moet worden of dat je dat nog gaat opnemen.

Daarnaast moet je je niet druk maken over je teamleiders. Die doen gewoon hun werk en er staat nergens dat je daar vrienden mee moet worden. Als je gewoon op een normale zakelijke manier acteert dan zullen zij dat ook doen. Werknemers komen en gaan, dat hoort er nu eenmaal bij.

Succes en plezier in je nieuwe baan.