hoe kun je als webwinkel je spullen het beste opbergen ?

Ik heb sinds een jaar een webwinkel en begin nu steeds meer spullen te krijgen. Hoe kun je deze nou het beste en overzichtelijkste opbergen ? ik heb alles op artikelnummers genoteerd maar dat werkt niet heel erg goed met het opbergen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit gaat om telefoonhoesjes & sieraden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat is erg moeilijk in te schatten zonder te weten om wat voor spullen het gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Telefoonhoesjes & sieraden

Antwoorden (3)

In dit geval zou ik veel plastic transparante ladekastjes aanschaffen, bijvoorbeeld bij Xenos: http://www.xenos.nl/huishouden/opbergboxen-en-ladenkastjes/ladekast-xl-2-plus-2-lades-zwart en/of http://www.xenos.nl/huishouden/opbergboxen-en-ladenkastjes/ladekast-xl-4-lades-zwart

In de laden kan je dan nog verdelers plaatsen, bijvoorbeeld deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20282107/

Op kleur ga je dan alles sorteren, en binnen de kleuren leg je het op artikelnummer.
Amadea
8 jaar geleden
Zet wat stellingkasten in de ruimte die je hiervoor beschikbaar hebt. Ga eens bij IKEA in het magazijn kijken, hoe zij het doen, doe dit in het klein na. Jij hebt kleinere spullen die kun je op dezelfde manier opruimen, maar dan in kleine doosjes/bakjes. Handige bakjes hiervoor vind je onder andere bij de Action. Nummer de stellingkasten, ABC de planken en nummer de plaatsen waar de spullen staan. Als je die plaatsen opslaat in je computer, achter de productcode, loop je zo naar de juiste stelling en plek toe. Zorg wel dat je kasten netjes blijven en de spullen op dezelfde plek blijven staan. Je gaat dan bijvoorbeeld op zoek naar 3 B 2 (stelling 3, plank B en plek 2). Je kunt cijfers of letters ook invullen met kleuren als je dat makkelijker vind.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorraad beheer.
Er zijn twee type spullen. Je werkvoorraad, dit is wat zeer snel gaat en waarvan je veel van verkoopt. En wat je zeer veel nodig hebt. Dit leg in het zicht en op de gemakkelijkste plek.

En iets wat je maar een keer per maand nodig hebt leg je hoog of diep of ver weg.
En noteer waar alles ligt. Dus op het moment dat je het opbergt noteer je de plek en het artikel. En natuurlijk probeer je te voorkomen dat je het zelfde artikel op drie of meer plekken heb liggen.

Jij hebt te maken met veel verschillende artikelen die klein zijn. Dus misschien is het een idee om net als een apotheek of een bibliotheek te werken. Die hebben ook zeer verschillende kleine onderdelen. Denk na over een archiefkast met laden en bewegende onderdelen. Misschien zelfs een draaiende kast. Het idee is dat bij het samenstellen van het order jij zo min mogelijk meters hoeft te maken.

Voor je klanten hoef je niet te melden waar het ligt, maar voor je zelf wil je wel weten hoeveel en waar het ligt.

En een keer per week of per dag vul je de lopende voorraad aan uit de dozen of het grote archief. En keer keer per maand controleer je het hele archief en noteer je waar alles ligt en hoeveel je hebt.

Als je ruimte gebrek hebt, laat dan los op kleur of type sorteren voor het grote, trage archief. Wel moet je het niet te diep zetten, want dan verlies je veel tijd om zaken uit te graven en laat de looppaden vrij.
Soms kun de dozen alleen op grote sorteren en niet op inhoud, dat komt omdat je te maken hebt met hoogte van de planken en opbergdozen.

En noteer op de voorkant, de zichtbare kant wat er in zit. Zodat je niet steeds dozen hoeft open te maken om te kijken wat er in zit.