Welke startloonschaal hoort bij je diploma's niveau?

Als ik MBO niveau 3 haal, 23 jaar of ouder, en ik kom in dienst van een bedrijf. Kom ik dan in een andere loonschaal als iemand van niveau 1 of bijvoorbeeld helemaal geen diploma?

Voorbeeld:

Loonschaal 1, 0 jaar dienst: €1.692,78
Loonschaal 2, 0 jaar dienst: €1.823,00 etc.

Hoort bij een bepaald niveau opleiding een bepaald hoger loon?

Anders zou iemand van niv. 1 net zoveel verdienen als iemand van niv. 4

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Dat is niet gezegd dat je meer gaat verdienen.
tinus1969
8 jaar geleden
De vuistregel is, dat je in een hogere loonschaal komt als je hoger opgeleid bent -maar dat is niet overal zeker zo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp het, je diploma staat los van de functie welke jij zelf mee akkoord gaat,
die functie valt in een bepaalde loonschaal, en vanuit die loonschaal heb je een minima die je met dienstjaren opbouwt. Merci!

Antwoorden (1)

Vraag en aanbod, ben jij een specialistisch mbo'er (onderwater lassen bijv.) dan zul jij meer verdienen dan een HBO'er die de telefoon opneemt. Ook is je CAO een erg belangrijke factor.