Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je piloot worden met een havo diploma?

Ik ben een meisje, ik doe havo, en wil graag piloot worden. Dan bedoel ik niet van een passagiersvliegtuig, maar een kleiner vliegtuigje. Zou dat kunnen met een havo-diploma?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je met "kleiner vliegtuig" enkelmotorig bedoelt, dan kan je je PPL halen. Dat is een brevet dat in principe iedereen kan halen, net zoals een autorijbewijs.

Het private pilot licence (PPL), in de Verenigde staten bekend als een private pilot certificate (PPC), is een vliegbrevet waarmee iemand privévlieger wordt. Het PPL gaat vaak samen met een SEP class-rating, waarmee men de bevoegdheid krijgt om te vliegen in een eenmotorig vliegtuig. Men mag dan alleen vliegen zonder dat er een beloning (geld of in natura) tegenover staat, dus niet commercieel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het toch gaat om meermotorig, dan zul je je vliegbrevet moeten halen bij een vliegschool dat daarvoor bevoegd is. Dat kan met minimaal HAVO met natuurkunde en Wiskunde B.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om toegelaten te worden tot een opleiding tot piloot dien je minimaal te beschikken over een HAVO- diploma met Engels, natuurkunde en wiskunde.
Het hangt dus van je vakkenpakket af of jouw vooropleiding voldoende is.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding