WW aanvragen geldt de oude of nieuwe wet?

Door een reorganisatie ben ik per 1-5-2015 werkloos geworden. Ik ontvang nog loon tot januari 2016 i.v.m. mijn CAO. Per 1-7-2015 is de nieuwe WW ingetreden. Mijn ontslagdatum is nog binnen de oude wet. Welke datum moet ik nu doorgeven aan het uwv. Mijn ontslagdatum of de datum dat ik zonder inkomen kom te zitten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan heb je dus nog een aantal maanden de tijd om een nieuwe baan te vinden. Daar moet je volgens het UWV mee beginnen zodra je weet dat je werkloos wordt. Lukt het niet om op tijd ander werk te vinden? Dan kun je een WW-uitkering aanvragen.
Omdat je nog inkomsten hebt is het nu niet mogelijk een uitkering te krijgen. Vanaf 1 februari 2016 kan dat pas. Dus de nieuwe regeling is van toepassing.
Amadea