Niet veel. Zou gewoon handschoenen aantrekken. Je bent namelijk heel de dag in aanraking met verschillende stoffen en deze kunnen reacties op elkaar geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou ik echt even over bellen met de Arbeidsinpectie.

Ik heb aan de info-telefoon daar gezeten, maar weet niet alles uit mijn hoofd. Wel dat de mensen hun best zullen doen om je een antwoord te geven.
Als er tenminste richtlijnen of wetten voor zijn, want dat is ook nog maar de vraag.

0800 - 27 00 00 0 (gratis) of gebruik het contactformulier.
http://www.arbeidsinspectie.nl/organisatie/taken/melden_en_aanvragen/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn wettelijk geen echte richtlijnen voor, tenzij je met gevaarlijke chemische middelen moet werken.

Het is altijd verstandig om handschoenen te dragen. Hiermee voorkom je dat je besmettelijke ziektes oploopt als je b.v. toiletten schoonmaakt. De E-coli of poepbacterie kan voor ernstige klachten zorgen. Maar ook hepatitis kun je makkelijk oplopen als je openbare toiletten of keukens gaat schoonmaken. Kortom, altijd verstandig om met handschoenen te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als in ieder beroep is het aan de werkgever je van goede persoonlijke beschermingsmiddelen te voorzien, en is het aan jou ze te gebruiken.
Je komt gedurende je hele werkdag in aanraking met chemicaliën, en al kun je best 'eventjes' zonder bescherming (net zoals je best 'eventjes' onbeschermd in een lawaaiige ruimte kunt zijn zonder gehoorschade op te lopen) dan nog is het beter je aan te wennen consequent handschoenen te dragen tijdens het werk. Niet in de laatste plaats omdat we nog niet zo goed weten wat een cocktail van verschillende schoonmaakmiddelen op de lange termijn voor effecten kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkgever is verplicht om in te staan voor jouw veiligheid, en veilig is het zeker niet om zonder handschoenen te gaan werken.
Spreek hem daar op aan, want je staat in je recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf fulltime schoonmaakster ,en maak nooit gebruik van handschoenen.
Ten eerste kan er gewoonweg niet mee werken ,en als je zonder chemische middelen werkt kan je makkelijk zonder handschoenen werken .
Tenslotte heb je altijd een schoonmaakdoek in je handen
Zorg er wel voor dat je altijd goed je handen wast als je klaar bent met werken ,en desinfecteer je handen erna .
En zorg voor een goede handcrème (tegen uitdrogen).
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat maken mensen problemen om maar geen handschoenen te willen gebruiken.

Een werkgever heeft een zorg plicht om beschadiging van jou lichaam te voorkomen in de vorm van ruwe huid / kloven / inwerking chemsiche stoffen / oplopen virussen.
Daarom stelt hij PBM ter beschikking.

Ik werk thuis ook altijd met handschoenen. Je maakt gewoon beter schoon omdat je ook met warmerwater werkt. Mijn man heeft een hekel aan eenvrouw met ruwe handen en is voor mij daardoor ook nooit een discussie geweest.

Wel moeten ze goed passen. Als ze niet lekker zitten werkt het voor geen meter. Ik kom altijd weer terug op Marigold of Sorbo. Andere heb ik geen gevoel in en zijn niet verkrijgbaar in de maat 6,5