Ontvangt een leraar die voor een uitzendbureau werkt ook de eenmalige uitkering van € 500,- in september 2015?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Nee helaas, alhoewel de leraar in het onderwijs werkt is hij/zij niet in deze sector in dienst. De leraar die via een uitzendburo werkt heeft andere arbeidsvoorwaarden dan die in het onderwijs gelden.
paulus811
8 jaar geleden
Die 500 euro is via de CAO onderhandeling afgesproken. Dus voor iedereen die onder een ambtenaren CAO valt. En de leraar via uitzend overeenkomst valt onder andere regelingen.
Omgekeerd kan het ook. De ambtenaren CAO zit vast, maar voor de uitzend CAO is wel ruimte, dan krijgen de mensen via uitzendburo's wel aanpassing van salaris en de ambtenaren niet. In de overheid wordt veel ingeleend. En veel overheden willen ook van deze grote groep inleners af omdat het kosten van inlenen per uur veel hoger is dan om iemand in vast dienst te nemen. Maar soms kan niet anders vooral als er een vacaturestop is, maar er meer werk is dan (vast) personeel.
Een ambtenaar heeft (extra) bescherming in zijn CAO, maar ook meer onzekerheid, omdat hun werkgever de overheid is en deze kan heel snel van mening of beleid veranderen.

Bijvoorbeeld voor een leraar kan besloten worden dat vanaf morgen elke dag begonnen wordt het groeten van de vlag. En dan dien je als leraar verplicht aanwezig te zijn.