Wanneer betaald UWV de WW bij nieuwe baan?

Via mijn UWV doorgegeven dat ik weer een baan heb. Krijg nog 2 weken WW en wat vakantiegeld, wanneer zou ik dat kunnen verwachten? is dat de 4-weken termijn of betalen ze direct uit na je eerste werkdag?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij de normale 4-wekelijkse periode. Dan krijg je 2 betalingen; je WW over 2 weken en je vakantiegeld. Je krijgt het helaas niet eerder.

Toegevoegd na 17 uur:
Ze gaan er namelijk vanuit dat je binnen die 2 weken alsnog weer werkeloos kunt worden. En dat weten ze niet van tevoren. Dus omdat dat pas zeker is na 4 weken krijg je dan pas je geld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt helemaal!