Wat is het verschil tussen de SER en de Stichting van de Arbeid?

Ik kreeg deze 2 begrippen bij economie en vraag me af wat het grote verschil is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
De Sociaal-Economische Raad (SER) adviseert kabinet en parlement over de hoofdlijnen van
het te voeren sociaal-economisch beleid. Ook voert de SER doorlopend activiteiten uit in het
kader van de bestuurlijke taak en zelfregulering. In de SER werken onafhankelijke kroonleden,
werkgevers en werknemers samen. De Stichting van de Arbeid, opgericht in 1945, is het landelijk overlegorgaan van de centrale organisaties van zowel werkgevers als werknemers in Nederland.
In de Stichting zijn vertegenwoordigd: de Vereniging VNO-NCW (VNO-NCW), de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland (MKB), de Federatie Land- en Tuinbouw-organisatie Nederland (LTO), de Federatie Nederlandse Vakbeweging (FNV), het Christelijk Nationaal Vakverbond (CNV), Vakcentrale voor Professionals (VCP).

Antwoorden (1)

in de stichting van de Arbeid zitten werkgevers en werknemers. In de Ser ook, maar tevens is de overheid er in vertegenwoordigd.