Wat betekent 'het naasthogere bedrag' in dit verband?

Per 1 januari wordt een vriendin als het goed is bevorderd naar een hogere salarisschaal (binnen de huidige functie). Het salaris wordt hierop natuurlijk aangepast, maar ze weet niet hoeveel en ook ik snap de regeling niet helemaal. Er staat:

"Het salaris in de nieuwe salarisschaal wordt vastgesteld op de periodiek die volgt na het naasthogere bedrag in de nieuwe salarisschaal ten opzichte van het salaris dat geldt voorafgaand aan de bevordering."

Stel dat ze nu in functiegroep/salarisschaal 50 van de CAO ziekenhuizen zit en in periodiek 7: het salaris is dan € 2985 (zie de link onderaan voor de bedragen). Vervolgens wordt ze bevorderd naar functiegroep/salarisschaal 55. In welke periodiek komt ze dan terecht?

Is het naasthogere bedrag in dit verband het eerste bedrag in de hogere schaal dat hoger is dan het huidige salaris? En wordt het nieuwe salaris dan het bedrag dat daarop volgt? Dus ze zit nu in 50/7 voor € 2985. Naasthogere bedrag in schaal 55 is periodiek 4 voor € 3052. De regeling zegt 'de periodiek die volgt op het naasthogere bedrag', dus is het periodiek 5 die volgt op het naasthogere bedrag, dus € 3179.

Klopt deze uitleg van het bedrip 'naasthogere bedrag' of maak ik een denkfout.

Hierbij de link naar de salaristabel ziekenhuizen, schaal 45 en 50 staan op pagina 2: http://www.nvz-ziekenhuizen.nl/_library/24250/

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.9K
Computoon
8 jaar geleden
Ik denk dat het klopt, 3179.-
Naast hoger zou het bedrag zijn met hetzelfde nummer (30) in de nieuwe schaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Computoon en jij hebben gelijk, hoewel mij het enge gevoel bekruipt dat ze 3052 bedoélen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ok bedankt voor de reacties. maar er is dus niet echt duidelijkheid. ze kan er in ieder geval vanuit gaan dat het ten minste 3052 is, en inderdaad de mogelijkheid om op termijn verder door te groeien. is ook mooi :)

Het beste antwoord

Wat daar staat is het volgende:
Neem het bedrag dat je nu verdient. Kijk dan in de nieuwe schaal, en pak het bedrag dat daar zo dicht mogelijk boven ligt. En ga vervolgens 1 periodiek hoger.
Deze systematiek wordt in zo'n beetje alle (semi) overheidsorganisaties toegepast.