Welk salaris hoort bij schaal 14 in een (academisch) ziekenhuis?

Een vriendin vroeg me of ik (klinisch?) fysicus zou willen worden bij een academisch ziekenhuis. Ik zou dan worden ingeschaald in salarisschaal 14.

Met welk bruto maandsalaris komt dit overeen, uitgaande van een voltijds (40 uur per week of 36 uur per week, net wat de definitie van "voltijds" is bij deze schaal) dienstverband?

8 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

De range is 5048-6434 euro/maand.
Inschaling vind plaats obv werkervaring, in jou geval dus waarschijnlijk onderaan waarna je er elk jaar een treetje bij krijgt.

Dit is een overheids-CAO en je wordt ambtenaar. Waarschijnlijk heb je wel recht op 13e maand en reiskosten obv OV (en natuurlijk vakantiegeld!), maar overheid doet niet aan bonussen en lease-auto's van de zaak.
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Inmiddels is er een onderhandelaarsakkoord over de CAO 2015-2017. Daarin staat: "Gedurende de looptijd van de cao wordt een aangepaste salarisstructuur voor .. klinisch fysici ontwikkeld die met ingang van de volgende
nieuwe cao wordt ingevoerd. Hierbij worden functiedifferentiatie, inschaling en mogelijke toelagen betrokken". Dus het zou iets kunnen wijzigen. http://files.flexnieuws.nl/wp-uploads/2015/06/Onderhandelaarsakkoord_Cao_umc_2015-2017.pdf
Volgens de Hoofdlijnen Cao UMC 2013-2015 van de Nederlandse Federatie van Universitair Medisch Centra begint schaal 14 voor een klinisch fysicus bij € 5398,-- en kan uitlopen tot 6434,--
Dat zijn hoofdlijnen.
http://www.nfu.nl/publicaties/hoofdlijnen-cao-umc-2013-2015/salarisschalen/salarisschalen-1-18-verpleegkundige-tussenschalen/salarisschaal-11-tot-en-met-14/

Voor een klinisch fysicus in het AMC Radiotherapie bv bedraagt het salaris maximaal € 5984,— bruto per maand bij een volledig dienstverband (36 uur), afhankelijk van ervaring en deskundigheid.
De arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO UMC
https://www.academictransfer.com/employer/AMC/vacancy/50/lang/nl/

Het ligt eraan welke arbeidsvoorwaarden er worden gehanteerd. Salarisschalen zijn openbaar en op te vragen bij de instantie waar men solliciteert.

Toegevoegd na 23 minuten:
Vanaf de start van Fuwavaz (functiewaarderingssysteem) is voor klinisch fysici sprake van functiedifferentiatie (afgezien van plaatsvervangend hoofd en hoofd). Dit komt onder meer tot uitdrukking in een senior functie. Verder kunnen in verband met werktijden boven de 36 uur, inconveniënten en extra inzet toelagen worden verstrekt. Gedurende de looptijd van de cao wordt een aangepaste salarisstructuur voor ziekenhuisapothekers, klinisch chemici en klinisch fysici ontwikkeld die met ingang van de volgende nieuwe cao wordt ingevoerd. Hierbij worden functiedifferentiatie, inschaling en mogelijke toelagen betrokken.

http://www.nfu.nl/publicaties/cao-universitair-medische-centra/cao-umc/hoofdstuk-4-beloning/artikel-4-2-functiewaardering