Hoe kan ik van VWO naar HAVO gaan voor vrachtwagenchauffeur te worden?

Hallo allemaal,

Ik ben 13 jaar en ik zit in 1VWO.
Ik wil vanaf mn kleutertijd al vrachtwagenchauffeur worden, mijn vader is het ook. Ik ga elke vakantie mee! Maar dat terzijde.
Alleen voor de opleiding heb je geen VWO diploma nodig, dus wil ik naar HAVO dat scheelt weer een jaar.
Hoe kan ik dit het best tegen mijn ouders zeggen? En wat adviseren jullie mij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees het antwoord van Computoon en volg zijn advies. Wat is één jaar op een mensenleven, waarbij dat ene jaar heel veel extra mogelijkheden geeft?!

Antwoorden (1)

Deelantwoord:

Ik adviseer je om op het VWO te blijven. Het is niet voor niets dat je daar terechtgekomen bent: de directeur van de basisschool vond kennelijk dat je dat aankon en de resultaten van de CITO-toets moeten het mogelijk hebben gemaakt. Gebruik die kans. Er zijn genoeg mensen in ons land die niet in staat zijn om het VWO te doen. Het kost nu doorzettingsvermogen maar daar heb je later plezier van. Als je een VWO-diploma hebt, kun je alle vervolgopleidingen doen die passen binnen het examenprofiel. Ga niet voor het gemak maar voor je toekomst.

Als het erom gaat vrachtwagenchauffeur te worden: dat kan pas over enkele jaren, want je zult minstens 18 moeten zijn om rijbewijs C (en aanvullingen) te halen.

Het zou zonde zijn om een aantal mogelijkheden af te sluiten door nu te kiezen voor een lager schooltype dan je aankunt. De kans bestaat dat dan je daardoor niet genoeg uitdaging krijgt op school, omdat het te gemakkelijk is.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus Computoon.
Ga leren Stefan. Met een vwo kun je ook vrachtwagenchauffeur worden. Je doet me denken aan een oud-klasgenoot van me. Die wilde dit ook. Hij kon alleen maar praten over Scania en nog eens Scania. Hij heeft vwo afgerond en is vrachtwagenchauffeur geworden. Uiteindelijk is hij nu directeur van dat vervoersbedrijf geworden. Soms rijdt hij nog zelf de vrachten, dat vindt hij leuk. De medewerkers vinden dat geweldig.