Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke loonschaal valt kantoorpersooneel in de CAO fashion sport en lifestyle?

Ik ga binnenkort beginnen met een nieuwe baan, dit is een kantoorbaan, in de CAO Fashion Sport & Lifestyle.
Ik kan in deze CAO niet vinden waar kantoorpersoneel wordt ingeschaald?

Ik zie de loonschalen A tot en met I, ik zal beginnen met een brutosalaris van 2500€ per maand.
De persoon waarmee ik heb gesproken zegt dat kantoorpersoneel niet in deze loonschalen vallen?? Waar dan wel, ik ben zo dom geweest het vergeten te vragen.

Misschien is er iemand die in deze sector werkt, met deze CAO en mijn iets meer kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je kijkt vanaf blz. 57 in de CAO dan staan er allerlei functieniveaus (A t/m I) per functiefamilie. Ook administratieve functies staan er dus beschreven.

Als je de juiste functiefamilie hebt gevonden, zul je vrij eenvoudig uit de omschrijving van taken kunnen afleiden welk niveau je functie heeft. Overigens moet men je dat kunnen vertellen en moet dat in de arbeidsovereenkomst komen te staan.

"Kantoor" is nogal ruim. Maar om een voorbeeld te geven: data-invoer valt in groep A. Controllerswerk hoort in I.

Het salaris waarmee je nu start, is erg hoog. Als je functie thuishoort in functiegroep G, H of I krijg je er t.z.t. nog iets bij, in een aantal schalen die zijn afgedrukt.

Alle andere schalen zijn namelijk al geeindigd onder de eur 2500.-. Hoort je functie in een van die lagere schalen van de functiefamilie thuis dan krijg je (als regel) alleen nog maar de jaarlijkse aanpassing voor de inflatie.
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding