Welk tekenprogramma is het beste voor 3d staalconstructies uit te tekenen?

Ik ben werkzaam in de metaal en wij tekenen bij ons nog met autocad 2012. Niet echt up-to-date dus. Het meeste tekenwerk besteden we dus uit. Ikzelf heb autocad 2016, en heb gehoord dat het hiermee niet het makkelijkst om constructies 3d uit te tekenen.

Weet iemand welk programma wél makkelijk 3d constructies (bordessen, leuningwerk etc.) kan tekenen?

Ook moet het 2d tekeningen uit kunnen werken. In mijn hoofd zoek ik een programma die het 3d kan uittekenen, waarna je het als het ware "uit elkaar kan trekken". En je aparte tekeningen krijgt met het voor aanzicht, boven aanzicht, etc.

Heeft iemand ervaring met 2d/3d tekenen? Graag tips! :)

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Autodesk Inventor is een veelgebruikt tekenprogramma voor 3D staalconstructies. Het is een krachtig programma met veel opties en mogelijkheden. Het is ook geschikt voor beginners.
Bronnen:
4 maanden geleden