Kan ik ontslag nemen? Ik werk op projectbasis.

Ik wordt al ruim 1 jaar gedetacheerd. Mijn contract wordt maandelijks verlengd omdat ik iemand vervang die al geruime tijd ziek is, waarvan niet zeker is wanneer dat zij terug komt.

Deze maand heb ik nog steeds geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat mijn contract in de maand juni verlengd wordt. Terwijl dit alle andere maanden wel het geval was.
Wel, heeft het detacheringbureau verteld dat er hoogstwaarschijnlijk een verlenging komt in juni.

Aangezien mijn uren ook al verminderd zijn en ik hier financieel niet van rond kan komen ben ik afgelopen weken druk bezig geweest met sollicitaties.
Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik in juni kan beginnen bij mijn nieuwe werkgever!

Ik heb mijn huidige werkgever hierover ingelicht en die was het er niet mee eens dat ik in juni ergens anders wil gaan werken. Die zij dat dit helemaal niet kan omdat ik 1 maand uitwerk tijd heb. Ik heb aangegeven dat ik nog steeds geen schriftelijke bevestiging heb gekregen dat mijn contract verlengd wordt in juni.
Tevens heb ik ook een ontslagbrief geschreven waarin ik aan geef dat ik ontslag neem.

Nu zat ik te denken, is het eigenlijk niet zo dat mijn contract van rechtswege af loopt? Zo nee, wanneer is dan mijn einddatum dat ik daar officieel ontslag kan nemen?
Ik heb nog ruim 100 uur aan vakantie uren. Kan ik deze dan opnemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Lees je laatste contract er op na, als er staat dat het van rechtswege eindigt op 1 juni hebben ze geen poot om op te staan. En als je niets verder hebt getekend hebben zij een probleem. De 100 overuren, als die geregistreerd staan, moeten ze gewoon uitbetalen. Mijn advies: blijf zo netjes mogelijk maar kies wel voor jezelf. Je weet nooit of je ze in de toekomst weer tegenkomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel aangenomen dat er niet in je contract staat dat je je verbind aan het gehele project met een maand opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een beetje voor je aan het neuzen geweest, maar een sluitend antwoord is hier niet op te geven, omdat het helemaal afhangt van wat er in je contract staat.
Staat er niets in over opzegtermijnen of tussentijdse ontbinding, dan geldt de wettelijke termijn, die weer van de branche afhangt.
Je kunt deze vraag dus het best voorleggen aan het detacheringsbureau waar je officieel in dienst bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een tijdelijk contract tot juni en in juni loopt dit dus van rechtswege af! Leg je baas uit dat je nog zoveel vakantie uren hebt die alleen maar geld( belasting) kosten als je ze laat uitbetalen. Vraag of je kunt compenseren met die uren, speel wat in op zijn begrip. Hij heeft ook het recht om je op de laatste dag te zeggen dat je contract niet verlengd wordt, dat sta je de volgende dag op straat en dus is het logisch dat je gedekt wilt zijn in financieel opzicht. Zou je afwachten dan zeggen ze; "ja, je wist dat je contract af zou lopen, dan had je maar actie moeten ondernemen". Probeer dus begrip te kweken voor jouw situatie en dan maar hopen dat hij meewerkt.Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Lees eerst je contract nog eens goed na, wat er in vermeld staat t.o.v. opzegtermijnen. Staat er niets in dan geldt er een tijdelijk contract of voor bepaalde tijd, dan eindigt het van rechtswege.
amc
13 jaar geleden
Vakantieuren opnemen gaat altijd in overleg met de werkgever en dat mag hij je dus weigeren.
Voor je opzegtermijn zul je je contract na moeten lezen. Waarschijnlijk moeten zij vóór een bepaalde datum hebben verlengd en loopt het contract anders af. Grote kans dat dit een marge van een paar dagen is....
Overleg met je nieuwe werkgever of je daar niet een paar weken later kunt beginnen en zeg per direct op bij je huidige werkgever.