Hoeveel verdien je als 19 jarige bij de McDonald's?

Ik heb gelezen dat je in het begin erg weinig verdient. Maar wat verdien je nou per uur?
Op de site van McDonalds en in hun vacatures draaien ze er flink omheen, dat vind ik wel apart.

Bedankt alvast voor alle antwoorden!

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb gelezen dat de McDonalds onder het minimumloon betaald als je net begint met werken. Of is dit niet waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (2)

Je valt onder de horeca CAO, waarbij er zonder diploma's het minimum jeugloon geldt voor een 19 jarige wat neer komt op € 4,26 bruto per uur. Heb je een vakdiploma dan is het uurloon hoger, maar daar kan ik geen tabel van 2010 voor vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Horeca CAO kent een 38-urige werkweek. Als jij daar als oproepkracht gaat werken verdien je vanaf 1 juli 2010 minimaal het Wettelijk Minimum Loon, zijnde 4,51 euro. Daarbij bestaat er ook nog de "kleine banenregeling". Ik ga je niet geheel uitleggen wat dat is, maar het komt erop neer dat als je niet meer dan 375 euro per maand verdient je geen premies werknemersverzekeringen hoeft te betalen. Je brutoloon is in dit geval ook je nettoloon. Pas op want hier zitten ook weer haken en ogen aan. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het van je, ik ben salarisadministrateur.