ABU CAO vraag zie hieronder!!!

ABU CAO vraag: Iemand die 30 weken in fase A werkt voor opdrachtgever A en werkgever A wordt daarna door werkgever A geplaatst bij opdrachtgever B. Begint de telling dan weer opnieuw?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De CAO zegt hierover:
c. In fase A is de uitzendkracht steeds werkzaam op basis van een uitzendovereenkomst met
uitzendbeding, tenzij uitdrukkelijk een detacheringsovereenkomst is overeengekomen.
d. De 78 weken in fase A worden doorgeteld (alleen de gewerkte weken tellen mee), zolang er
geen onderbreking is van 26 weken*2 of meer tussen twee uitzendovereenkomsten. Als er
wel sprake is van een onderbreking van 26 weken of meer dan begint de telling opnieuw.

Leidend lijkt te zijn: De uitzendende organisatie. Dus niet waar je werkzaam bent, maar wie je uitstuurt. In jouw geval zou de telling doorlopen, is mijn interpretatie.

Het beste kan je dit natuurlijk bij de organisatie navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is te onduidelijk gesteld om een goed antwoord te kunnen geven.

Bedoel je met opdrachtgever de werkgever of bedoel je de opdrachtnemer (dus de organisatie waar jij je werkzaamheden uitvoert).

De telling begin alleen opnieuw als er een onderbreking van drie maanden is of wanneer je ziek bent geweest (dan geldt namelijk 'ziekte is einde overeenkomst').