Zijn overboekingen *naar* de DSB automatisch geblokkeerd?

Ik had een DSB-rekening. Daar stond nog ongeveer €6,70 op.

Afgelopen zondag heeft een collega via Internetbankieren de kosten van een gezamenlijk etentje overgemaakt naar mijn DSB-rekening. Dat was € 15.

Dat bedrag zou maandag overgemaakt moeten zijn. Ik had dus gedacht dat ik vandaag wel € 20 kon pinnen van mijn DSB-rekening, want ik verwacht een saldo van ongeveer € 21,70.

Maar de pinautomaat zegt dat ik maximaal € 5 kan pinnen (wat niet kan, want het minimum is € 10, maar goed).

Is die € 15 nu wel of niet aangekomen op mijn DSB-rekening?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goedkoop etentje :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, dat was tijdens een dienstreis naar Duitsland. In Frankfurt kun je uitgebreid en goed eten voor € 17 (die € 2 was al verrekend).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed eet, kan je lapjes kakken. *sorry, kon belegen grap niet niet maken*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap de grap niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm Goed, als aanduiding voor stof of textiel oftewel lapjes

Het beste antwoord

Het lijkt me dat je het eigenlijk het beste na kunt vragen bij die vriend van je, of hij het bedrag gestorneerd heeft gekregen op zijn rekening.

Het klinkt eigenlijk logisch dat banken overschrijvingen naar DSB-rekeningen tijdelijk blokkeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even op internet gezocht:

Algemeen

Door het in werking treden van de noodregeling is geen betalingsverkeer meer mogelijk van en naar betaalrekeningen van DSB Bank. De enige uitzondering hierop is dat DSB betaalrekeninghouders nog op woensdag 14 oktober 2009 een bedrag van maximaal € 250 kunnen opnemen bij geldautomaten van andere banken voor zover het saldo op de DSB rekening dat toelaat.

http://www.nvb.nl/index.php?p=291605
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest complete antwoord.

Andere antwoorden (2)

Als je geluk hebt, kan je misschien (alleen) vandaag nog 't geld krijgen door bij een benzinepomp een rolletje drop te halen en te vragen of je bij kan pinnen.
Ik meen dat dat tot voor kort werkte, maar of 't nu nog steeds werkt... Morgen waarschijnlijk niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rekening is geblokkeerd. Er kan en zal dus niets worden bij- of afgeschreven. Je collega zal het bedrag dat ze overgeboekt heeft van haar bank teruggestort krijgen.