Waar kun je in deze tijd het beste in investeren,als je geld hebt ?

Bv in goud,buitenlands geld ofzo iets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staatsobligaties

Antwoorden (5)

In onroerend goed. Dat is inflatiebestendig, prijzen staan onder druk en "een dak boven je hoofd" is een primaire (levens)behoefte waar altijd een markt voor is. En aangezien fatsoenlijke hypotheken nauwelijks meer te verkrijgen zijn, sta je met eigen geld op de 1e rij om te kopen/ te investeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een -1 zonder toelichting is meestal iemand die de vraag niet begrijpt, laat staan het antwoord.
Pieter2011
12 jaar geleden
(Die min is niet van mij, maar:) Ik denk dat de huizenprijzen de komende jaren fors zullen dalen, waardoor het rendement van zo'n investering niet zo best is. Als ik kijk in steden met toch flinke "woningnood", zoals Den Haag en Amsterdam, dan is het aanbod van koopwoningen op dit ogenblik schrikbarend groot. Daardoor, én door de recessie én de aanpak van de hypotheekrenteaftrek, zal de waarde alleen maar afnemen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik hoop dat je gelijk krijgt, want ik ben nu zelf op zoek naar een koopwoning als belegging. Tegen het advies van de bank in! Dat de grondprijzen zullen stijgen is een fabeltje: die gaan eerder (sterk) dalen:
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/27-07-2010/vastgoedjournaal-rietdijk-nvb-grondprijs-moet-stevig-omlaag/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pieter2011 investeerders in onroerend hebben geen boodschap aan hypotheekrenteaftrek. (Hun investeringen zijn zakelijk of vallen als prive-vermogen in Box 3)
Het aanbod van koopwoningen is groot omdat lieden met te hoge hypotheken er nu ineens vanaf willen. Dat geeft tijdelijk wat druk op de prijs, en mensen met geld zijn in staat daarop scherp te kunnen reageren.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik ben dat niet met je eens, Compris. Kijk eens naar de enorme verliezen die investeerders op de kantorenmarkt nu lijden. Talloze kantoorpanden staan leeg en zijn (na een paar jaar te zijn gebruikt) rijp voor de sloop. Zo gaat dat ook op de woningmarkt: ook investeerders willen rendement en als er geen vraag is, betekent dat verlies.
Nederland met de grootste hypotheekschuld ter wereld per hoofd van de bevolking. Straks: meer werkloosheid, meer gedwongen verkopen, dus lagere prijzen voor koopwoningen. Tel daar de (gedeeltelijke) afschaffing van de hypotheekrenteaftrek bij op, en de situatie zal alleen maar verergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pieter2011 ten eerste doel ik niet op de kantorenmarkt, dat is inderdaad een "no-go-area". Maar op de woningmarkt is het een slagveld momenteel . Bestaande bouw (in vergelijking met nieuwbouw) is momenteel koopwaardig in de sector tot 250.000 Euro. De vraag naar huurwoningen (en bijbehorende huurprijzen) zal alleen maar toenemen. Afschaffing hypotheekrenteaftrek hebben verhuurders geen last van, die aftrek hebben ze nu ook al niet (zie vorige reactie). En de (variable) rente is historisch laag !
Pieter2011
12 jaar geleden
En toch durf ik te wedden (om een flesje Remy Martin) dat de huizenprijzen de komende 10 á 15 jaar met ca. 30% gaan dalen. Alleen de vraag naar betaalbare huurwoningen zal toenemen. De groep met lagere inkomens zal fors uitbreiden en corporaties zullen hun aanbod daarop afstemmen.
Het aanbod van woningen > 1000 euro is nu al veel groter dan de vraag. Dat zal zich de komende jaren uitbreiden omdat steeds meer onverkoopbare woningen te huur worden aangeboden.
Je kan ten alle tijden het beste investeren in kennis, dus vooral goed studeren en jezelf ontwikkelen. Als je geld hebt dan kun je dat het beste investeren in onroerend goed zoals de reactie boven mij al zei, het is een primaire levensbehoefte en altijd vraag naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je flink wat geld hebt zou je kunnen investeren in onroerend goed (woningen). De prijzen dalen nog steeds, maar als over een paar jaar de economie weer aantrekt worden de huizenprijzen alleen maar hoger.
Goud is op dit moment veel waard en zal de komende tijd, gezien de crisis, ook nog in waarde stijgen, maar denk er dan wel aan om het op het goede moment ook weer te verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel risico wil je nemen? Goud staat momenteel redelijk laag en is nu een goed instap moment. Hij zal binnen nu en een week ruim $100 dollar stijgen. Maar hij gaat erg op en neer. Wil je lang of korte termijn. Zilver is namelijk heel rustig aan bezig. Wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedselproductie (vissen,slachtkuikens in intensieve systemen) in Afrika of Azie, dat kan een goudmijn zijn. Lage lonen, hoge temperaturen het hele jaar en een grote en toenemende vraag. In Nederland is veel kennis beschikbaar om dit soort bedrijven op te zetten. Ook snijbloemen of dergelijke zaken zijn geschikt, maar daarvoor moet je een exportkanaal controleren, waardoor de operatie veel groter wordt en ga je concurreren met glastuinders hier in Nederland die daar al alles hebben geregeld. Slachtkippen en vis kun je lokaal verkopen en de investering is nog te overzien.
Hennie van de Most mag dan misschien een simpele ziel zijn, maar hij weet wel precies wat er met zijn geld gebeurt en houdt er ook controle op. Beleggen op de beurs is makkelijk, maar gokwerk waarbij je alle controle uit handen geeft.