Is geld zo goed na te maken dat het door geldscanners komt?

Hou een werkstuk over geld, en wil dit er graag in gebruiken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Simpel gezegd: JA !

Alles wat gemaakt kan worden kan ook nagemaakt worden. Natuurlijk doen de ontwerpers van de biljetten er alles aan om het de valsemunters zo moeilijk mogelijk te maken.

Zij gebruiken de modernste technieken waar b.v. heel speciale apparatuur voor nodig is om deze technieken toe te passen. Doordat die apparatuur heel duur is, is het niet lonend op daar vals geld mee te maken. Ook kan de apparatuur heel moeilijk te krijgen zijn, is het procedé geheim of er zijn andere praktische hindernissen.

Hierdoor wordt het in elk geval niet mákkelijk gemaakt.

Maar wil jij als land (b.v. Iran) een ander land (b.v. Amerika) dwars zitten dan heb je aardig wat mogelijkheden om legaal en met een goed verhaal dergelijke apparatuur aan te schaffen. Immers Iran wil en mag óók zijn eigen geld veilig drukken. Tja, en dat je dan dollars gaat drukken i.p.v. Iraanse Rials, dat is voor Amerika bijna niet te voorkomen.

Het is dan ook een voorbeeld uit de praktijk: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2478750/1996/03/21/Iran-drukt-miljarden-valse-dollars.dhtml