Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een salaris van 2400 euro per maand krijgt aangeboden voor drie dagen er week werk, hoeveel je dan per maand rekenen als freelancer?

Oftewel, als ik mij liever als ZZP'er laat betalen moet ik sociale afdracht en dergelijke bovenop het gevraagde salaris doen. Mijn toekomstige baas vind het ok als het hem geen cent meer hoeft te kosten. Wat is een redelijk bedrag?
Ik prefereer de freelance constructie i.v.m. startersaftrek en meer vrijheden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
888

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vergeet de kosten voor pensioenopbouw, risico van arbeidongeschikt worden en nabestaandenpensioen ("weduwen en wezen") niet.
Daarnaast:
Als je toekomstige baas je enige opdrachtgever is dan kan het zo zijn dat het UWV een dienstbetrekking constateert en dan moet je baas werknemerspremies gaan betalen

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan ben je dus geen freelancer.
Laat je voorlichten door de Kamer van Koophandel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je puur salaris technisch wilt bekijken dan moet je ongeveer 35% er boven op doen dit zijn ongeveer de extra belasting centjes. Echter moet je ook met andere afschrijvingen rekening houden.
Materiaal, pensioen, verzekeringen, huisvesting en/of huur van pand. etc etc.
Starters aftrek en andere subsidies zijn JOUW voordeel niet die van jouw ingehuurde baas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding