Je moet je huiswerk zelf maken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is zou je moeten weten..

Maar vooruit:

Een aandeelhouder is eigenaar van het bedrijf, en obligatiehouder schuldeiser.

Een obligatie heeft meestal een zekere looptijd, een obligatie nooit.

Een aandeelhouder krijgt dividend uitgekeerd, een obligatiehouder rente.

De koers van een obligatie is omgekeerd afhankelijk van de rente, die van een aandeel is niet zo sterk afhankelijk van de rente.

En zo zijn er nog veel meer verschillen.

De overeenkomsten zijn makkelijker op te noemen:

Ze staan op papier, je moet ervoor betalen en de koers kan fluctureren. Meer overeenkomsten zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dit een vraag is om te beslissen welke aan te kopen adviseer ik de aandelen omdat mijn inziens obligatie's mogelijk 1 van de volgende bubble's is