Hoe vind ik klanten voor mijn schoonmaakbedrijf?

Hallo, sinds kort ben ik een zelfstandiger, ik ben een schoonmaakbedrijf begonnen en mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik aan klanten komen.. Want ik kom er maar niet uit... Is er een site of iets dergelijks waar ik heen kan gaan voor het zoeken naar iets... Waar ik kan schoonmaken? Hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips of iets dergelijks... ( ik hoop dat deze vraag van mij niet verwyderd word, door omdat ik meningen vraag. Want ik zoek meer een hulp... )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me toch dat je (vóór je een eigen bedrijf begint) een plan moet hebben? Een marketingstrategie? Een gedegen voorbereiding (via de Kamer van Koophandel etc) lijkt mij een must voor je enige kans maakt om het te redeen als zelfstandige, zeker in deze tijd!

Antwoorden (3)

Adverteren.

Op Marktplaats en op nog een stuk of 10 gratis tweedehands sites.
http://www.sneup.nl/

http://www.aanbodpagina.nl/

Marktplaza

http://www.marktnet.nl/

http://www.adverteergratis.nl/

In de plaatselijke snuffertjeskrant, huis aan huis blad.

Briefjes bij supermarkten.

Flyers laten maken en stickers laten maken en spandoek laten maken.
Kan allemaal goedkoop bij Vistaprint.

Zorgen voor naamsbekendheid.

Goed werk leveren zodat mensen jou aanbevelen aan anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook adverteren op : www.hyves.nl of www.facebook.com etc. Je moet jezelf gewoon bekend maken !

Toegevoegd na 52 seconden:
@momopoly heeft helemaal gelijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
en ik ook natuurlijk ! ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een folder/flyer maken en deze zelf rondbrengen bij diverse bedrijven in de buurt en indien mogelijk toelichten waarom ze juist jou zouden moeten inhuren. Uit jouw vraag begrijp ik dat je geen personeel in dienst hebt? Dan kun je het beste langs de wat kleinere (MKB) bedrijven gaan. Dus bedrijven met een wat kleiner kantoor. Bijvoorbeeld winkels en dan vooral de zelfstandige winkels. Dus niet van een winkelketen. Bij winkels die bij een winkelketen zijn aangesloten maak je denk ik minder kans omdat die de schoonmaak denk ik (Weet ik niet zeker) uit besteden aan de wat grotere schoonmaakbedrijven. Er zijn vast nog veel meer bedrijven waar ik zo niet op kom. Dus even brainstormen welke bedrijven er nog meer in aanmerking zouden komen. In de buurt met de auto rondrijden en dan kom je vanzelf op ideeën. Zelf langs gaan werkt toch het beste. Zeker bij bedrijven. Als je alleen een flyer/folder o.i.d. opstuurt, beland die vaak ongelezen bij het oud papier. Bij particuliere adressen aanbellen kun je ook doen, maar dan alleen de flyer/folder overhandigen en niet meteen een verkooppraatje op gaan hangen tenzij iemand natuurlijk meteen geïnteresseerd is. Gewoon door de brievenbus doen, kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ bij bedrijven langsgaan ok, maar bij particulieren niet aanbellen, gewoon een folder door de bus