Ik heb een pakket verstuurd maar alleen de postcode is niet juist (naam ontvanger en astraat wel). wat doet Post NL nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

het kan een dag langer duren voor het bij de ontvanger aankomt. Post wordt gesorteerd op postcode, als dan blijkt dat het niet klopt, moet dat handmatig verbeterd worden, dus dat kan langer duren, maar het komt wel aan
11 jaar geleden
Of het wordt teruggestuurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de postbode het pakje niet kan afleveren omdat de straat niet bestaat op die postcode, gaat het pakje terug, waar door personeel wordt uitgezocht welke postcode er dan wel bij die straat hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gewoonlijk 1 of 2 dagen vertraging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De postbode kijkt naar de straatnaam als hij in de wijk is. De straat bestaat er niet en het gaat terug naar het sorteercentrum. Daar wordt uitgezocht wat er fout is, de postcode aangepast en vervolgens weer verzonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herinner me dat een Amerikaan een QSL kaart stuurde aan ON1RL, Belgium. En die kwam toe!!!
ON1RL is een call van een zendamateur. Op de internationale post in Brussel werkte toen een postbode die ook amateur was en het adres even opzocht.
Ik weet niet of ze zich nu nog die moeite getroosten.