Dat hangt onder meer af van de frequentie waarmee het transport moet komen, de hoeveelheid geld en of er sprake is van incidentele extra transporten.

Op de site van G4S Cash Solutions (marktleider in Nederland) trof ik dit bericht aan uit 2010:

"Met Safe Express (Geldtransport MKB Safe Express) verzorgt G4S het hele proces rondom afstorting van cash: van beveiligd vervoer tot aan het afstorten zelf. Maar dan tegen een gunstig en bovenal één vast tarief voor het hele proces.

De kosten voor het geldtransport inclusief geldverwerking, met een maximum tot € 5000,-, blijven beperkt tot € 14,50 per keer. Juist deze laagdrempelige insteek maakt Safe Express tot de ideale oplossing voor ondernemers die contant geld op de winkelvloer willen behouden. Bovendien hoeven ondernemers niet meer zelf met hun omzet over straat om deze naar de bank te brengen. Dit komt ook de veiligheid ten goede. Voor slechts enkele euro’s in de week hoeven ondernemers niet meer met geld over straat."
Computoon