Kan een RSIN (rechtspersonensamenwerkingsverbanden informatienummer) overeenkomen met een BSN (burgerservicenummer)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ja dat kan
Omzetten Fi-nummer
Rechtspersonen en samenwerkingsverbanden die op 6 december 2010 al in het Handelsregister ingeschreven waren, beschikten al over een fiscaal nummer (Fi-nummer) van de Belastingdienst. Dit Fi-nummer is omgezet naar het RSIN.
ronron1212
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat kan dus en is ook standaard denk ik zo als ik de KvK kan geloven.
Beste,

Het is niet mogelijk dat het RSIN en BSN met elkaar overheen komen. Het BSN wordt toegekend door de gemeente aan natuurlijke personen. Het RSIN wordt door de KVK toegekend aan niet-natuurlijke personen. Je moet hierbij denken aan BV,NV of samenwerkingsverbanden.

Het BSN en RSIN zijn unieke nummers en komen dus niet in beide vormen voor.

Roel
Webcareteam Belastingdienst