Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn beleggingspand volledig heb afgelost. Kan ik dan mijn huurinkomsten gebruiken naast mijn inkomen om een huis te kopen?

Ik heb bijna mijn beleggingspand afgelost. Nog 21.000 euro schuld. Dan heb ik alle 105.000 euro's betaald. Mijn inkomen is 14500,- per jaar. Mijn huurinkomsten zijn 7680,- per jaar. En ik wil een huis kopen on in te wonen t.w.v. 110.000 euro.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
818

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U heeft een gering inkomen. Daardoor zal een hypotheek niet eenvoudig zijn.
De bank zal aan u vertellen of er mogelijkheden zijn voor de aankoop van een woning. Hierbij zullen de huuropbrengsten als te riskant beoordeeld worden om mee te nemen in het bepalen van de hoogte van de hypotheek.

De woning in Box 3 (bijna schuldenvrij) zal ook worden meegenomen in het bepalen van de hoogte van een mogelijke hypotheek. Omdat de huidige woning verhuurd is kunt u er niet van uitgaan dat de (over)waarde meegenomen wordt in uw mogelijkheden een woning te kopen. Dat is ook afhankelijk hoe de verhuur plaatsvindt: als die onder de Leegstandswet plaatsvindt, is het mogelijk de verhuur op termijn te beëindigen. Als de verhuur niet onder de Leegstandswet plaatsvindt, kan de huur vanwege de huurbescherming niet beëindigd worden door de verhuurder.
(Lees meer...)
fisbel
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding