Kun je de huurinkomsten ook meenemen voor je hypotheek?

Over de huurinkomsten betaal je geen loonbelasting. Dus misschien krijg ik wel meer hypotheek o.b.v. mijn huurinkomsten dan mijn loon qua verhouding. Ik wil het graag weten:)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de "standaard werkgeversverklaring" is er (uiteraard) geen mogelijkheid om huurinkomsten mee te nemen omdat deze niet voortvloeien uit een dienstbetrekking. Wat meetelt zijn "vastgelegde onvoorwaardelijke inkomensbestanddelen."

Dit even buiten beschouwing latend:

Huurinkomsten zijn enigszins onzeker, omdat er ook leegstand kan ontstaan. Maar je kunt de vraag uiteraard voorleggen aan degene bij wie je de financiering wilt regelen.
Computoon
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Als je iets verhuurt ben je vrijwel zeker ook eigenaar. En ook dat kan de maximale hypotheek verhogen, mits er geen of weinig hypotheek op zit.